Platformy On-Line: SparkEye.pl i OptykLokalnie.pl
Szanowni Państwo!
Niniejszą wiadomością informuję, że 10 marca ruszyły dwie platformy online skierowane do Klienta detalicznego.
Przekazuję w Państwa ręce narzędzie, które może rewolucyjnie wpłynąć na wiele procesów zachodzących w pozyskaniu Klienta detalicznego, zakupu opraw czy też sprzedaży w salonach. Realnie wpłynie na postrzeganie produktów firmy z portfolio Scorpion Eyewear, a zbudowane mechanizmy i funkcjonalności mają za zadanie połączyć Klienta detalicznego z salonem optycznym.
Poniżej zamieszczę kilka najważniejszych rzeczy, które mogą pozwolić zrozumieć, jak ważne we współpracy i rozwoju może być to narzędzie.
Dostęp do platformy można uzyskać, wchodząc na stronę SparkEye.pl oraz OptykLokalnie.pl. Na obu stronach włączone są te same mechanizmy, a zasady działania są bardzo podobne. Projekty graficzne oraz komunikacja będą odróżniały obie te strony. Pozwoli to nam zachować możliwości dotarcia do różnych grup Klientów, a tym samym poszerzyć zasięgi oraz sprawniej realizować stawiane cele. Obie strony dostępne są bez logowania, choć chcąc uzyskać dostęp do funkcjonalności, konieczne będzie założenie konta.
Państwa salon został umieszczony na mapie obu sklepów, więc jeśli wymagane będzie usunięcie Państwa wizytówki, proszę w odpowiedzi na niniejszą wiadomość poinformować mnie o tym. Obecność na mapie i korzystanie z platformy nie jest obowiązkowe w naszej współpracy.
Kupowanie nigdy nie było tak proste
Sklepy online dają możliwość wyboru i zakupu produktu z odbiorem w salonie. Taka droga zakupowa pozwala zamówić oprawę okularową i odebrać ją w profesjonalnym sklepie, czyli w salonie optycznym. Miejscu specjalizującym się w sprzedaży okularów. Klient zamawia wybrane oprawy okularowe do salonu i w nim realizuje zakup. Jeśli dokona wyboru i zakupu na naszych stronach, to gotowy jest też, aby wykonać badanie wzroku oraz zamówić soczewki, ponieważ w większości przypadków osoby kupujące oprawy okularowe potrzebują korekcji wzroku.
Dlaczego uruchomiliśmy sklepy online?
Sklep internetowy pozwala na zapoznanie się z produktami bez konieczności wychodzenia z domu. Można zrobić to na każdym urządzeniu, a nasz system dopasuje widoki do wielkości ekranu. Natomiast zakup w sklepie internetowym pozwala nam połączyć Klienta z salonami optycznymi współpracującymi z firmą Scorpion Eyewear, które pokazaliśmy na mapie salonów. Poznanie pełnej oferty produktową firmy w internecie może realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży również w Państwa salonie. Nie ma fizycznej możliwości, aby w salonach optycznych dostępna była pełna oferta produktowa firmy. Sklepy online otwierają tę możliwość. Połączenie produktu z salonem jest dla nas bardzo ważne, dlatego też przy budowaniu koncepcji na obecność w internecie założyliśmy takie procesy zakupowe, aby nie pomijać współpracujących salonów optycznych działających stacjonarnie.
Dostęp do oferty Scorpion Eyewear stacjonarnie
Od lat pracujemy nad zbudowaniem sieci salonów, które w swojej ofercie posiadać będą na stałe nasze produkty. Dziś mogę powiedzieć, że to się udało. Obecnie w Polsce mamy ponad 800 salonów, które posiadają produkt z oferty Scorpion Eyewear w dużej ilości. Choć w niektórych miejscach stanowimy zaledwie 10-15% ogólnej ekspozycji salonu, to są też takie miejsca, gdzie nasz produkt wypełnia 80%, a nawet więcej, oferty produktowej salonu. I oczywiście działają również takie salony, które poza naszymi produktami nie mają żadnej oprawy od innego dostawcy. Takie miejsca też działają bardzo dobrze i mało tego, doskonale sobie radzą w sprzedaży, wyróżniając się dobrze zbudowana ekspozycją i komunikacją.
Dlaczego połączyliśmy zakup opraw z wizytą w salonie optycznym
Internet nie powinien dawać możliwości zakupu kompletnych okularów, ponieważ soczewki korekcyjne przed zamontowaniem w oprawie wymagają ustawienia ich pod każdego Klienta indywidualnie. Takie parametry, jak rozstaw źrenic, wysokość montażu czy kąt pantoskopowy należy zmierzyć i ustawić w salonie, przez osobę posiadającą odpowiednie kompetencje. Internet nie daje takich możliwości, a jeśli nawet pojawiają się takie narzędzia, to nie na tyle profesjonalne, aby można było wykonać w 100% dobrze okulary. Żeby można było powiedzieć, że okulary zostały dobrze wykonane, należy zakupić je w salonie optycznym.
Jakie są ceny produktów dla Klientów detalicznych?
Platforma daje możliwości zakupu produktów z aktualnej oferty w cenach detalicznych, czyli cenach sugerowanych, które doskonale Państwo znacie. Kupując produkty od Scorpion Eyewear, salony optyczne korzystają z ceny hurtowej, a na fakturze sprzedaży od ponad 5 lat informujemy o cenie sugerowanej. Dziś cena ta, jest ceną detaliczną, ogólnie dostępną. Ceny sugerowane widoczne są też w systemie b2b.e-glasses.pl, do którego dostęp posiada każdy Klient Scorpion Eyewear. Cena sugerowana jest ceną detaliczną, która obowiązuje w większości Państwa salonów. Dzięki temu sklepy online oraz salony stacjonarne nie będą konkurować ze sobą ceną produktu. Cena to bardzo ważny element w sprzedaży, więc różnice pomiędzy ceną produktu w salonie a ceną w internecie, nie powinny występować. Klient detaliczny będzie miał dostęp wyłącznie do cen detalicznych widocznych w sklepach online. Niedopuszczalne jest, aby Klient detaliczny wszedł w posiadanie wiedzy o cenach zakupu, do których dostęp mają salony współpracujące ze Scorpion Eyewear.
Kto płaci za produkt i kiedy dokonywana jest płatność?
Za zamówione produkty płaci Klient, który złożył zamówienie za pośrednictwem jednej z naszych platform. Klient, wybierając salon optyczny, w którym dokona odbioru, wybrał tym samym sprzedawcę, od którego zakupi dany produkt. Zamówienie zostało złożone z obowiązkiem zapłaty, więc produkt został kupiony. Płatność za produkt nie może zostać przyjęta w momencie zakupu, ponieważ to salon optyczny ostatecznie będzie sprzedawcą produktu, nie platforma. Platforma jest wyłącznie łącznikiem między kupującym a końcowym sprzedawcą. W przyszłości wprowadzona zostanie możliwość płatności przelewem, jednak obecnie nie jesteśmy na to gotowi. Aby wprowadzić płatność przelewem, wymagane jest posiadane danych do płatności, które salony będą mogły nam przekazać. Jeśli salony uzupełnią dane do płatności, to wprowadzone zostanie to do naszego systemu, co pozwoli Klientowi zapłacić za produkt po złożeniu zamówienia, a przed odbiorem oprawy w salonie.
Przyjęcie zamówienia przez Salon
Przyjęcie zamówienia do realizacji jest dobrowolne i tym samym - nie jest obowiązkowe. Salon po otrzymaniu informacji o nowym zleceniu (za pośrednictwem wiadomości e-mail), może zdecydować, czy podejmie się realizacji zlecenia, czy też je odrzuci. W ramach opieki nad zamówieniami Klientów online, pracownik firmy Scorpion Eyewear skontaktuje się telefonicznie z pracownikiem wybranego salonu w celu potwierdzenia przyjęcia zamówienia, ustalając wszelkie szczegóły dla sprzedaży danego zamówienia.
Salon przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do zakupu produktu w Scorpion Eyewear, który widnieje na zamówienia od Klienta. Salon może również odmówić przyjęcie zlecenia. W sytuacji, gdy salon optyczny odmówi realizacji zlecenia, pracownicy Scorpion Eyewear skontaktują się z salonami w bliskiej okolicy, aby Klient, który złożył zamówienie online, miał gdzie je odebrać.
Dlaczego wymagane jest zamówienie produktu w Scorpion Eyewear pod zamówienie Klienta detalicznego?
Budowa prezentowanej i omawianej platformy to ogromna inwestycja finansowa, jak i czasowa. System budowany przez ponad 4 lata pochłonął kilkaset tysięcy złotych, mój czas oraz czas pracy części mojego zespołu liczony w tysiącach godzin. Dziś bezpłatnie przekazuję narzędzie, które pozwala na utrzymanie Państwu pełnej marży na produkcie od Scorpion Eyewear, jak też daje możliwości sprzedaży w salonie dodatkowych produktów czy usług. Oddaję Klienta, którego zdobyłem dzięki temu, że system istnieje. Przyprowadziłem go też do Państwa salonu. Logiczne jest to, że potrzebuję zbudować sprzedaż dla Scorpion Eyewear. To też jeden z celów biznesowych, który założony był w planach rozwojowych platformy. W związku z powyższym wymagam zakupu produktu, niezależnie od tego, czy posiadacie Państwo produkt na swoim magazynie. W systemie nie pokazuje stanów magazynowych produktów dla każdego z salonów optycznych obecnego na mapach, ponieważ nie wiem, gdzie dany produkt może występować. Niewielu z Państwa może chętnie udostępnić mi stany magazynowe, co dla mnie jest oczywiste. Nie wymagam tego, ponieważ nie widzę takiej potrzeby obecnie. Dzięki temu zostawiłem otwartą drogę wyboru każdego salonu z mapy jako punkt odbioru, ponieważ dostawa do salonów robiona jest w 80% produktów z dnia na dzień. To nie opóźni procesu zakupu, a Klientowi detalicznemu pozwoli utrzymać jeden salon do zamówień.
Mapa salonów
W początkowej fazie uruchomienia na mapie pokazane zostało blisko 500 adresów salonów współpracujących z firmą Scorpion Eyewear. To ilość, która pozwala zauważyć, że to największa sieć salonów optycznych w Polsce. Skupienie się na tych salonach pozwoli na wzmacnianie ich pozycji na rynku lokalnym. Jako duża grupa salonów możemy realnie zacząć myśleć o promocji tych miejsc oraz połączenie ich z produktem. Naszą rolą będzie doprowadzanie Klienta do tych miejsc i rozbudowywanie naszej oferty produktowej, aby coraz więcej produktów było dostępne od ręki. Jasne jest też to, że Klient nie zawsze kupi na naszej platformie, a może z niej korzystać w celu przejrzenia oferty i odwiedzenia salonu, który znajduje się na mapie.
Obsługa zamówień
Przedstawiam proces zakupu i obsługi zamówienia w 7 prostych krokach.
1. Składając zamówienie na wybrany produkt, Klient wskazuje salon optyczny jako miejsce odbioru i wybiera formę płatności: Opłać w salonie.
2. Po złożeniu zamówienia, Klient sklepu otrzymuje wiadomość email z potwierdzeniem, w którym znajdują się pełne informacje: dane produktu, miejsce odbioru oraz wartość zamówienia.
3. W tym samym czasie salon optyczny otrzymuje informacje za pośrednictwem wiadomości email, że Salon został wybrany do realizacji tego zamówienia.
4. Dalej salon optyczny potwierdza, że przyjmie realizację zamówienia od Klienta i jednocześnie zamówi ten produkt w Scorpion Eyewear. Niezależnie od tego, czy posiada taki produkt na swoim stanie magazynowym, czy nie, to przyjmując zamówienie internetowe do realizacji, Salon zobowiązany jest do zakupu produktu w Scorpion Eyewear.
5. Po dostarczeniu zamówienia do salonu optycznego Klient otrzyma informację o tym, że produkt jest dostępny w salonie, a adres salonu z danymi kontaktowymi zostanie mu ponownie udostępniony w celu odbioru zamówienia.
6. Podczas wizyty Klienta w salonie, Pracownik salonu sprzeda oprawę Klientowi i przyjmie należne pieniądze w wysokości kwoty, jaką Klient miał na zamówieniu.
7. Jeśli zamówiony produkt przez Klienta detalicznego nie spełnia jego oczekiwań, to Klient może dokonać zwrotu produktu. Aby dokonać zwrotu produktu wymagane będzie wypełnienie stosownego dokumentu, który dołączany będzie zawsze do przesyłki do salonu optycznego. Aby uniknąć zwrotu produktu, należy podjąć próbę sprzedaży innego produktu, tak aby można było wizytę Klienta zakończyć sprzedażą.
Jaką rolą ma odegrać platforma?
Uruchomiona platforma jest łącznikiem pomiędzy Klientem detalicznym, salonem optycznym oraz produktem z oferty Scorpion Eyewear. Przy zakupach przez Klienta detalicznego, stroną sprzedającą jest platforma, na której dokonywany jest zakup. Po dokonaniu zakupu i wybraniu salonu optycznego stroną sprzedającą staje się wybrany przez Klienta salon, który przyjmuje zamówienie do dalszej obsługi i finalizuje sprzedaż. Zadaniem systemu jest m.in. pozyskanie Klienta na oferowane produkty z naszego portfolio oraz połączenie go z rekomendowanym salonem. Dzięki temu salony optyczne mogą pozyskiwać nowych Klienta, a tym samym zwiększać sprzedaż produktów oraz usług.
Platforma przejmie wiele procesów, których autorem jest Scorpion Eyewear. Zarządzanie procesami pozwoli na utrzymanie Klienta przy produkcie oraz przy salonie, który go obsługuje. Możliwości działania platformy będą przedstawiane w prezentacjach, które będziecie Państwo otrzymywać od nas, w formie newslettera.
Uruchamiając sklepy online, dajemy każdemu Klientowi Scorpion Eyewear dostęp do pełnej oferty produktowej, którą nie sposób jest posiadać fizycznie w salonie. Tym samym zachęcam do zapraszania Klientów Państwa salonów do korzystania z ogromnej bazy produktów jako uzupełnienie własnej oferty.
Klient detaliczny korzystając z platformy, będzie miał możliwość zamówienia każdego produktu z oferty do wybranego salonu obecnego na mapie. Salonu obecnego na naszej mapie, tj. zlokalizowanego w bliskiej okolicy Klienta.
Dzięki uruchomionym platformom, będziemy mogli realnie wspierać sprzedaż w salonach. Działania marketingowe, komunikacja, reklama oraz budowanie wartości to rzeczy, na których dobrze się znamy. Teraz mamy możliwość zająć się budowaniem świadomości marek oferowanych przez nas produktów oraz salonów, w których jesteśmy obecni.
Szanowni Klienci
Jeśli doszliście w tekście do tego miejsca, to gratuluję! Ten ogromny projekt związany z budową i uruchomieniem platformy był dla mnie wyzwaniem. I choć nie jest jeszcze wszystko dokończone na 100%, to już dziś system może pracować dla nas wszystkich. Dla mnie ważne jest, aby sprzedawać produkty z moich produkcji oraz dystrybucji. Dla Państwa ważne jest, aby mieć Klientów w salonach, aby ich obsługiwać i wykonywać dla nich okulary. Nasze cele nie kolidują ze sobą w żadnym miejscu. Mało tego, uważam, że współpraca może działać na korzyść obu stron. Od dawna sprzedajcie produkty Scorpion Eyewear, więc doskonale wiecie, jaki mamy produkt i jaką wagę przywiązujemy do obsługi posprzedażowej. Wartości, których dostarczy nowe narzędzie, jest bardzo dużo. Zagrożeń nie widzę dla nikogo z nas. Strony zostały tak zaprojektowane, aby dać możliwość zakupu w czystym miejscu, gdzie poruszanie się jest bardzo intuicyjne. Bardzo dobra jakość zdjęć pozwoli świadomie zakupić produkt i nie rozczarować się, przy jego odbiorze. Nie znam drugiego takiego miejsca, które w tak przejrzysty sposób może pozwolić zapoznać się z ofertą i dokonać zakupu.
Zapraszam! Aby każdy z Państwa zrobił zamówienie testowe na jednym ze sklepów wybierając miejsce odbioru: Wasz salon.
Dzięki temu zobaczycie Państwo, jak wygląda strona, proces zakupu i wiadomości e-mail, które otrzymuje Klient detaliczny oraz salon optyczny.
Ja zostaję do dyspozycji i czekam na feedback oraz pytania, bo te na pewno się pojawią.
Z wyrazami szacunku
Tomasz Urban
Zostaw swój komentarz